Fotograf: Roger Lockneman

Konferensverksamhet

Håll en konferens hos oss

Gamleby folkhögskola är en idyllisk plats för både stora och små konferenser och evenemang. Belägen i en fridfull miljö med närhet till naturen, skapar folkhögskolan en inspirerande atmosfär för möten och samtal.

Vår matsal erbjuder en fantastisk utsikt över omgivningen. Med majestätiska ekar, gröna landskap och gnistrande vatten i Gamlebyviken får ni en naturskön bakgrund till era möten.

Maten som serveras är kärleksfullt tillagad och präglas av hög kvalitet. Vi använder 50% ekologiska och kravmärkta råvaror och om du blir förtjust i en rätt kan du alltid be kockarna om receptet.

Vy över Gamleby folkhögskola från gräsplanen upp mot matsalen.

Folkhögskolan omges av ett stort utomhusområde som är perfekt för möten i det fria och ger en unik möjlighet att koppla av i naturen.

Alla konferenslokaler är utrustade med trådlöst internet och projektor eller 75-tums TV för att underlätta din presentation och kommunikation.

I pauserna kan ni gå en runda på vår discgolfbana eller låna skolans kanoter för en tur i Gamlebyvikens vatten.

Passa även på att gå upp på Garpedansberget för en fantastisk vy över Gamleby och vandra genom Jan Pols kända skulpturpark fylld med troll, vättar och drakar.

Bilder som visar naturen runt Gamleby folkhögskola

Skolan har bekväma rum för övernattning, vilket gör det möjligt att förlänga er vistelse om så önskas.

Bussförbindelser stannar precis utanför skolan, och Gamlebys tågstation ligger endast en kort 10 minuters promenad bort.

Lokaler

Konferenslokal: Aulan
Antal platser: biosittning 150 platser, sittning i öar 60 platser
Utrustning: dator, internet (även LKL-nät), projektor, TV (75 tum), ljudanläggning med trådlösa headset och mikrofoner, upphöjd scen, hörslinga

Konferenslokal: Knuten
Antal platser: styrelsesittning 8 platser
Utrustning: stort ovalt ekbord, dator, internet (även LKL-nät), projektor, TV (75 tum)

Konferenslokal: Sal 2
Antal platser: biosittning 10 platser, sittning i öar 8 platser
Utrustning: dator, internet, projektor, TV (75 tum)

Konferenslokal: Sal 14
Antal platser: biosittning 16 platser, sittning i öar 12 platser
Utrustning: dator, internet, projektor, TV (75 tum)

Till en extra avgift finns även tillgång till idrottshall med bastu.

Om ni önskar ytterligare alternativ är ni varmt välkomna att höra av er.

Utsikt från matsalen