Fotograf: Sara Winsnes

Folkhögskolans dag – lördag 13 maj, kl. 10-14:30

Välkommen till öppet hus på Gamleby folkhögskola

Lördagen den 13 maj firar vi folkhögskolans dag! Nuvarande, blivande och tidigare deltagare, familj, vänner, Gamlebybor och alla intresserade är alla hjärtligt välkomna att besöka oss.

Våra deltagare anordnar en spännande dag med intressanta aktiviteter och utställningar.

Är du intresserad av att studera hos oss i höst? Passa på att prata med våra lärare  om höstens kurser och utbildningar. Vill du ha råd om studieekonomi eller andra studierelaterade frågor? Prata med vår studie- och yrkesvägledare, Eva.

Mellan kl. 11:30 och 12:30 bjuder vi på lunch. Vårt kök kommer laga en fantastisk soppa serverad med hembakat bröd och dessert (serveras så länge det räcker).

Dessutom har skolans Fair Trade-kiosk bjudit in entreprenören och äventyraren Renata Chlumska för att hålla en föreläsning mellan kl. 13:00 och 14:30 (begränsat antal platser).

Vi ser fram emot att träffa dig!