Fotograf: Sara Winsnes

Framtidsdag på Gamleby folkhögskola – 12 februari 2024 kl. 10-15

Framtidsdag 2024

Den 12 februari kl. 10 öppnar vi återigen skolan för dig som funderar på vad du vill jobba med i framtiden.

Under dagen kan du ställa frågor till och lyssna på korta föreläsningar av yrkesaktiva, till exempel advokat, barnmorska, designer/inredare, ingenjör, kirurg, komiker, polis, röntgensjuksköterska, teaterregissör, sjuksköterska och undersköterska.

På plats för att svara på alla dina frågor kring utbildningar och jobb finns även lärare och representanter från Gamleby folkhögskola, Campus Västervik, Linköpings universitet, AF Arbetsmarknadsutbildningar, Västerviks kommun (Äldreomsorgen, Knutpunkten, Omsorg om funktionsnedsatta) och Kriminalvården med sin stora lastbilstrailer, Krim:tour.

Gratis buss avgår kl. 9:00 från Campus Västervik. Därefter även påstigning vid Resecentrum, Rosavilla bhp och Knutpunkten. Hemfärd från folkhögskolan till Västervik avgår kl. 15:15. Mejla info@gamlebyfolkhogskola.se för att boka plats på bussen.

Fika och lunch finns att köpa i vår servering under dagen.