Insamling till Musikhjälpen 2020

Ingen människa ska lämnas utan vård

Hälsa är en mänsklig rättighet. Ändå saknar minst halva världens befolkning tillgång till grundläggande hälso- och sjukvård.

Pengar som skänks till årets insamling kommer att gå till internationella projekt som stärker hälso- och sjukvård i samverkan med lokalsamhället, för att människor ska få likvärdig tillgång till vård och hälsa utan att drivas in i fattigdom.

Konkret kan det handla om stöd till vårdcentraler, mobila hälsokliniker och utbildning av lokala hälsoarbetare.

Återvinning till stöd för Musikhjälpen

Vi, deltagare och personal på Gamleby folkhögskola, kommer att sälja saker av återvunnet material och skänka alla intäkter till Musikhjälpen.

Vill du hjälpa oss att stödja Musikhjälpen? Klicka här för att komma till Gamleby folkhögskolas bössa på Musikhjälpens hemsida. Ditt bidrag behövs!